Bárka online, Jászay Tamás kritikája, 2010. július
Lear / Bukaresti Bulandra Színház
Néha azt gondolom, rossz, de azért védhető szokás a színházban mindent jelnek tekinteni. Ha például a nem ártatlan néző, azaz a kritikus a látszólag csak manapság oly divatos, valójában évezredek óta – ld. görögök, Shakespeare stb. – élő szokással, a színpadi nemcserével szembesül, akkor előbb megadóan legyint, majd eltöpreng azon, mi lehet az ok, ami erre a választásra indította a rendezőt. Márpedig a világhíres román-amerikai színházcsinálónak – az épp a budapesti Nemzeti Színházban Csehovot próbáló – Andrei Serbannak a 2008-ban bemutatott bukaresti Lear király-produkcióját leginkább kézenfekvő módon onnan lehetne megközelíteni, hogy benne minden szerepet nők játszanak. És ha a beharangozó píár-anyagokba tekintünk, akkor valóban ez a legfontosabb (mert jól eladható) jegye a Bulandra előadásának, ám a gyulai este után legalábbis árnyaltabb lesz a kép. Tovább>>