Havi archívum: július 2010

Miriam Goldschmidt Gyulán

Miriam Goldschmidt három napot töltött Gyulán.

Az első nap a Várban láthattuk őt a Warum, warum c. előadásban, melyet Peter Brook rendezett. (Fotók előbb.)
Második nap részt vett a Peter Brook és William Shakespeare szakmai konferencián (fotók előbb), este pedig megnézte a Puck Társulás fiatal tagjainak utcaszínházi előadását, akik A Mester emberek címmel Shakespeare: Szentivánéji álom c. darabját dolgozták át tanáraikkal. (Fotók előbb.) Jó volt, hogy itt volt, reméljük, látjuk még!

Bővebben...

Peter Brook és William Shakespeare

Szakmai konferencia, Július 6. 11 óra, Mogyoróssy János Városi Könyvtár
Levezető elnök, előadó: Koltai Tamás
Előadók: Miriam Goldschmidt – színésznő, Kékesi Kun Árpád – színháztörténész, és Kovács Krisztina – dramaturg

Bővebben...

A Mester Emberek

A Puck Társulás utcaszínházi előadása Július 5-17. 18 óra, Gyulán és környékén
Részlet Shakespeare: Szentivánéji álom c. vígjátékából
Osztályvezető tanár: Tege Antal és Tarsoly Krisztina

Bővebben...

Kortárs találkozások Shakespeare-rel

Warum, warum, Peter Brook konferencia, a W.H. együttes koncertje
Kultúra.hu – Vida Virág írása, 2010. július 7.
Hatodjára ad otthont a Shakespeare Fesztiválnak július 5-17. között a Kőrös-part talán legszebb városa, Gyula. Az egyre jelesebbnek számító esemény választéka idén is színes; egyaránt találni benne  – a már megszokott, különleges színházi produkciók mellett – modern-jazz koncertet Shakespeare szonettjeire, reneszánsz táncegyüttest, szakmai konferenciát, filmvetítést, utcaszínházat. Hogy miért éppen ebben a kisvárosban alakult ki az évek során ez a páratlan Shakespeare-kultusz, egy Peter Brook-i mondattal válaszolhatunk: ” Nem tudom”.   tovább>>

Bővebben...

Csak a beavatottak léphetnek be a palotába?

Warum, warum
Irodalmi jelen – Pál-Kovács Ramona kritikája, 2010. július 8.
„A történet szerint az emberek megteremtésük után unatkozni kezdtek, s ezért Isten a nyolcadik napon megteremtette nekik a színházat, hogy hasonlatosan hozzá, a színházon belül gyakorolhassák mindenható hatalmukat, és – ne feledjük el – szórakozzanak. Hiszen a színházban az ember, akárcsak Isten, zsinórokon rángathatja bábúit (legyen az marionett vagy színész), irányítja fény és sötétség játékát, s beleszólhat térbe, időbe és cselekménybe, a maga szájízére alakítva a történetet.”    tovább >>

Bővebben...